PR/Media

OM OS

Nordic Service Partners Holding AB
Nordic Service Partners Holding AB (NSP) blev grundlagt i 2004 og er i dag et af Sveriges største restaurantselskaber med speciale i fastfood restauranter og kæder. NSP omsætter årligt for over 800 millioner svenske kroner og driver mere end 60 Burger King restauranter i Sverige og Danmark. NSP er Burger Kings største franchise tager i Norden og samtidig også franchise tager af KFC (Kentucky Fried Chicken) i Sverige og TGI Fridays i Danmark. NSP er noteret på NASDAQ i Stockholm.

TGI Fridays
TGI Fridays er en amerikansk restaurantkæde. Den første restaurant åbnede i1965 på hjørnet af First Avenue og 63. gade i New York. Restauranten blev hurtigt en succes blandt New Yorkere og nåede det første år en omsætning på en million dollar. TGI Fridays har i dag globalt mere end 70.000 ansatte og omsætter årligt for ca. 2.7 milliarder dollar.  Siden 2014 har TGI Fridays været ejet af Sentinel Capital Partners.

Historie
Efter successen med den første restaurant i New York blev det besluttet at teste TGI Fridays konceptet i andre dele af USA. Restaurant nr. 2 åbnede i Memphis i 1970 og flere restauranter kom til rundt om i USA i løbet af 70´erne. Først i 1985 blev den første TGI Fridays lanceret udenfor USA, i Birmingham i England og kort tid efter kom London til. TGI Fridays har gennem årene modtaget adskillige priser som eksempelvis ”Best Place to Work in” uddelt af Dallas Business Journal og ”2005 HR Service Excellence” af HR Solutions, Inc.

Markedet
TGI Fridays markedsfører sig i segmentet ”Casual Dining”.  Selve begrebet er forholdsvis nyt i profileringen af forskellige restaurant koncepter og kan bedst placeres midt i markedet af fastfood restauranter og andre restauranter, hvor pænt tøj er dresscode. Eksempler på andre restaurantkæder med samme koncept er: Hard Rock Café, M.A.D, MASH og Madklubben Steak. Segmentet er i dag det, der er mest voksende i det totale restaurant marked sammen med caféer og andre fastfood restauranter.

TGI Fridays har gennem sit slogan ”In here, it´s always Friday”, den rød/hvide grafiske profil, attraktive menuer og attraktiv beliggenhed i bykerner, skabt sig et stærkt brand i restaurantbranchen og blandt forbrugerne.  Det har blandt anden betydet, at man i dag har over 3 millioner medlemmer i loyalitetsprogrammet ”Give me more stripes”, hvor gæsterne kan samle points gennem sit køb i restauranten som senere kan veksles til fremtidige rabatter. Loyalitetsprogrammet er endnu ikke implementeret i Norden.

I Sverige findes der i dag 3 TGI Fridays restauranter – 2 i Stockholm og 1 i Malmø. I Danmark åbner den første restaurant i København og det er planen, at åbne minimum fire restauranter andre steder i Danmark i løbet af de næste 5 år.

Menu
TGI Fridays tilbyder en bred vifte af menuer -. Først og fremmest hamburgers og spareribs med forskelligt tilbehør samt desserter. Til menuerne tilbydes et stort udvalg af øl og vin, drinks og læskedrikke.

Den mest kendte ret på menukortet, og et populært valg blandt gæsterne verden over, er Jack Daniels burger, som er gået hen og blevet en sand klassiker. TGI Fridays er desuden kendt for sit store udvalg af farverige drinks samt unikke oplevelser i baren.

Kvalitet
Kvalitetssikring er alfa og omega på TGI Fridays restauranter. En streng kvalitets kontrol gennemføres i hele værdikæden, fra valg af leverandører og råvarer samt hele produktions processen frem til servering i restauranten.  Den konsekvente kvalitets kontrol gennemføres, for at sikre at gæsterne oplever en høj kvalitet, når de besøger restauranterne.

CSR
TGI Fridays CSR-arbejde er lavet ud fra devisen – ”at være fælles om fredagsstemningen”.  For TGI Fridays indebærer dette, at man bl.a. har arrangeret et cykelløb med start i London og opløb i Paris. Løbets formål er at skabe opmærksomhed og støtte op om velgørenhed.

Hvad angår miljø bevidsthed har TGI Fridays som mål, på sigt kun at anvende miljørigtige og bæredygtige produkter i alle restauranter

 

NSP søger lokaler til nye TGI Fridays

Nordic Service Partners Holding AB (NSP) åbner snart TGI Fridays på Højbro Plads i København.  Det er besluttet at åbne endnu 4 TGI Fridays restauranter i Danmark, og derfor søger NSP attraktive lokaliteter

NSP har franchise rettighederne for TGI Fridays i Danmark og NSP har ikke mulighed for at tilbyde såkaldt ”sub-franchising”. NSP kommer til at drive alle TGI Fridays i Danmark.

Har du – eller kender du til – attraktive og egnede lokaler, som kan have vores interesse?

Så send os en besked på:  development@nspab.com


NSP søger følgende lokaliteter for TGI Fridays (Danmark):

Bymidte eller indkøbs/storcentre

Byer med over 100.000 indbyggere

Centrale bykerner og stærke indkøbscentre

Mindst 6 m synlig facade, gerne mere

Mulighed for udeservering er essentiel

I indkøbscentre skal der være egen, separat indgang pga. egne åbningstider

Vort ønske er generelt 600 – 1000 KVM

 

Pressemeddelelser

Nordic Service Partners Holding AB offentliggør aftale om at lancere TGI Fridays i Danmark

NSP: TGI Fridays første restaurant i Danmark åbner midt på Strøget i sommeren 2015